CHIRURGIA STOMATOLOGICZNA

Usuwanie zębów – podczas zabiegu ekstrakcji lekarz, przy pomocy dpowiednich narzędzi usuwa ząb, oczyszcza zębodół z resztek zmian zapalnych, czy fragmentów kości i dokonuje opatrzenia rany. Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu. Najczęściej do usunięcia kwalifikują się ósemki, czyli tzw. zęby mądrości.Usuwanie zębów zatrzymanych – w niektórych przypadkach zdarza się, że w pełni wykształcone zęby częściowo, albo całkowicie zatrzymują się w tkance kostnej szczęki lub żuchwy. Uniemożliwiają one właściwe funkcjonowanie pozostałych zębów i może prowadzić do wad zgryzu.Usuwanie korzeni zębowych – pozostawiony w dziąśle korzeń zębowy może powodować zakażenia i powstawanie ropni bądź torbieli. Jeśli na takim korzeniu nie można osadzić korony protetycznej, należy go chirurgicznie usunąć. W innym przypadku stwarza ryzyko rozwoju groźnych drobnoustrojów chorobotwórczych. Zabieg usunięcia korzenia zębowego przeprowadzamy przy użyciu nowoczesnych i niezwykle precyzyjnych narzędzi.Podnoszenie dna zatoki szczękowej – zabieg ten polega na wprowadzeniu do przestrzeni powietrznej zatoki szczękowej wypełniacza. Rolę materiału wypełniającego może pełnić biomateriał lub własna tkanka kostna Pacjenta. Pobudzają one procesy odbudowy kości. Zabieg ten często jest konieczny przed wszczepieniem implantów zębowych.Odsłanianie zębów zatrzymanych – jest to stosunkowo prosty zabieg chirurgiczny. Najpierw na podstawie tomografii komputerowej lokalizuje się położenie zatrzymanego zęba, by następnie odsłonić go i w toku postępowania ortodontycznego ściągnąć odsłonięty ząb do łuku.Resekcja wierzchołków korzeniowych – to coraz powszechniej stosowany zabieg, przeprowadzany u Pacjentów, u których występują przeciwwskazania do leczenia endodontycznego lub gdy nie przynosi ono oczekiwanych efektów. Wykonanie nacięcia śluzówki w okolicach wierzchołka korzenia, pozwala na wycięcie okienka kostnego i usunięcie za pomocą wiertła uszkodzonego wierzchołka korzenia.Podcinanie wędzidełka wargi górnej oraz języka – nieprawidłowo wykształcone wędzidełko może powodować występowanie stanów zapalnych w jamie ustnej, cofanie się dziąseł, a nawet rozchwianie i wypadanie zębów. Przerośnięte wędzidełko wargi górnej jest również przyczyna diastemy – czyli przerwy miedzy dwoma jedynkami górnymi. Przerośnięte wędzidełko języka ogranicza także ruchy języka, co z kolei sprzyja powstaniu wad wymowy.Plastyka dziąseł – gdy w obrębie dziąseł występuje asymetria lub w znaczny sposób nachodzą one na powierzchnię zębów, należy przeprowadzić zabieg plastyki dziąseł. Dzięki niemu uśmiech wygląda bardziej estetycznie i zmniejsza ryzyko wystąpienia próchnicy poddziąsłowej. Podczas zabiegu przerośnięte fragmenty dziąsła zostają usunięte. Plastyce poddawany jest też brzeg kości, którego szerokość trzeba dostosować do zmodyfikowanej linii dziąsła.